Każda osoba, która dba o swoją figurę wie, jak ważne są ćwiczenia i zrównoważenie posiłków przed i po ich zakończeniu

Rozpoczynanie każdego kolejnego dnia z uśmiechem na twarzy oznacza, że jesteśmy na jak najlepszej drodze, by odnieść sukces. Realizacja swoich kulturystycznych celów może być prostsza niż nam się wydaje. Czas płynie dość szybko, stąd też jeżeli już dziś postanowimy zrzucić zbędne kilogramy już wkrótce może okazać się, że naprawdę zrobiliśmy to. Nie wystarczą jednakże dobre chęci. Przede wszystkim na spełnienie marzeń trzeba zapracować. Oprócz silnej woli i odpowiedniego poziomu motywacji przyda nam się również spora dawka wiedzy związana z tym, jak rozwijać własne ciało, by prezentowało się jak lepiej.

fitness model

Źródło: pixabay

Na sam początek dobrze jest skupić się na tym, co do poprawy mamy jak najszybciej. Planowanie bardzo wyczerpujących treningów nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ na samym początku powinniśmy myśleć raczej o tym, aby regularnie zyskiwać na formie i podwyższać sobie poprzeczkę. Zbytnio wygórowane oczekiwania względem samego siebie mogą zabrać nam chęć do działania i sprawić, że zamiast walczyć dalej, najzwyczajniej zrezygnujemy. Najlepszym wyjściem będzie podejście zdroworozsądkowe, zakładające, że wszystko jest możliwe, choć nie zawsze od ręki. Przeglądając zdjęcia wysportowanych osób możemy sądzić, że nigdy nie uda nam się uzyskać takich efektów, aczkolwiek to trening czyni mistrza – koniecznie.

zdrowe śniadanie

Autor: Arya Ziai
Źródło: http://www.flickr.com

Kluczem do sukcesu jest więc zrównoważona dieta i trening należycie dopasowany do naszych predyspozycji zdrowotnych.Jeżeli zależy nam na tym, aby wykonywane ćwiczenia fizyczne przynosiły naprawdę widoczne efekty, to od razu skupmy się na tym, by dobrać do nich odpowiednie posiłki. Dieta przed i po treningu winna być bowiem dobrze przemyślana. Dlaczego? Naukowcy już dawno temu dowiedli, że konkretne substancje odżywcze mają konkretny wpływ na nasz organizm i ich rozsądne dostarczenie może pozytywnie, lub też niekorzystnie wpływać na wynik ćwiczeń. Jeżeli przed treningiem postaramy się, aby nasz posiłek był pełny węglowodanów, to na pewno w trakcie pracy na siłowni pozyskamy energię do działania. Co jakiś czas należy jednak patrzeć na zegarek, bowiem na dwie godziny przed ćwiczeniami już nic nie powinniśmy jeść.