Większość ludzi lubi raz na jakiś czas napić się alkoholu, ale czy będąc na diecie to sensowny pomysł?

Jak powszechnie wiadomo, alkohol „pomaga” w nawiązywaniu znajomości, pobudza do zabawy i sprawia, że jesteśmy weselsi (choć to rzecz jasna nie reguła). Nie da się jednakże ukryć, że jego obecność na imprezie często sprawia, że ludzie, którzy dbają o własną figurę w którymś momencie mogą przestać się kontrolować i popijają coraz więcej. Czy oznacza to, że w przypadku bycia na diecie powinniśmy zupełnie pomijać picie wszelkiego alkoholu? Nie do końca. Na szczęście minimalne dawki określonych alkoholi wcale nie szkodzą, jednakże nasza samokontrola winna sprawić, że na nich poprzestaniemy.

alkohol na diecie

Autor: Rockwall TX Cuckold Couple
Źródło: http://www.flickr.com

Zarazem wódka, jak i wino, mają swoją kaloryczność. Jeśli chodzi o wina kaloryczność związana jest z barwą trunku i tym, czy mamy do czynienia z winem wytrawnym, czy słodkim. Z gorzałkami jest tak, że im są lepszej jakości, tym mniej są szkodliwe. Jeśli już idziemy na jakąś imprezę, gdzie spożycie alkoholu nie kończy się na wzniesieniu toastu za solenizanta, to musimy liczyć się z tym, że będziemy mieli ograniczone pole wyboru trunków. Barman może nam nalać wszystko, jednakże w ostateczności to od nas zależy, na co i na jakie ilości się zdecydujemy. Pamiętać należy, że spożycie napojów alkoholowych pobudza apetyt, zatem jeśli dbamy o ciało, trzeba wziąć pod uwagę fakt, że po przyjściu z takiej imprezy będziemy musieli zmierzyć się z pokusami, które będą czyhać na nas w lodówce. Nie dajmy się jednak zwariować.

alkohol

Autor: FuturePR
Źródło: FuturePR

Alkohol na diecie jest dozwolony i oprócz tego, że może nam szkodzić, może tak samo korzystnie wpływać na nasz nastrój – ale w odpowiednich ilościach. Nie bójmy się spotkań towarzyskich w czasie stosowania diety, gdyż z pewnością nasi znajomi zrozumieją, że zależy nam na utrzymaniu świetnej sylwetki i nie wypijemy z nimi znacznych ilości. Umiar jest jeżeli o to chodzi najważniejszy. Bez względu na to, na jakim etapie procesu odchudzania jesteśmy, musimy zawsze pilnować, by nie łamać swoich zasad, gdyż stałe wracanie do punktu wyjścia nie jest pożądanym zjawiskiem. Pamiętajmy, że tylko zdrowa i zbilansowana dieta wesprze nas w osiągnięciu celu – polecamy artykuł. Jeśli zaś nie jesteśmy w stanie wstrzymać się przed spożywaniem produktów, takich jak słodycze czy alkohol, korzystajmy z nich w ilościach minimalnych, tak, aby kalorie zostały spalone w trakcie treningu.